Google 搜索联盟

2008年7月20日星期日

【口语】甜言蜜语九句话



 
 

Sent to you by xingxing via Google Reader:

 
 

via 每日英语 by news on 7/19/08

    最直接的说法:

    1、I love you.

    我爱你。
    
    注:简单却极有攻击力的,爱情中,没有这三个字,总觉得缺少了一剂调味品,如果彼此确定,又何必吝惜这三个字呢?

    有感情,但不确定有爱情的说法:

    2、I have a crush on you.

    我对你有点动心。

    注:这句话总是让我想起张信哲那首歌《对你有一点动心》,那种紧张而期待的感觉,回忆起来总是忍不住将笑意蔓延,年轻真的是很好啊。

    3、I care about you deeply.

    我非常关心你。

    保守含蓄的说法:

    4、I'm fond of you.

    我对你有好感。

    强烈的、戏剧化的说法:

    5、You light up my life.

    你照亮我的生命。

    6、I can't live without you.

    我没有你活不下去。

    7、You mean the world to me.

    你对我来说是最重要的。

    8、My heart belongs to you.

    我的心属于你。

    9、You take my breath away.

    你让我忘记呼吸。

    注:强烈的感情总是听起来很美,那种专属的重要感很容易让人沉醉,只是生活总是柴米油盐,书本上的移到实际中,却往往让人觉得怪异、不知所措,也许平平淡淡的温馨就足够了吧? 

Joke of Today

Visit the Barber

    A man and a little boy entered a barbershop together. After the man received the full treatment - shave, shampoo, manicure, haircut, etc. - he placed the boy in the chair.

    "I'm goin' to buy a green tie to wear for the parade," he said. "I'll be back in a few minutes."

    When the boy's haircut was completed and the man still hadn't returned, the barber said, "Looks like your daddy's forgotten all about you." "That wasn't my daddy," said the boy. "He just walked up, took me by the hand and said, 'Come on, son, we're gonna get a free haircut!'"

作者: 每日英语       下载每日英语       每日英语 QQ 群: 47163459

RSS 订阅地址: http://english-feed.beanwoo.com

本文地址: http://blog.beanwoo.com/english/12/2008/07/20/613

收藏本文: QQ 书签 |  Mister Wong |  Diglog 奇客 |  Shouker 收客 |  9Fav 就喜欢



 
 

Things you can do from here:

 
 

没有评论: